بیورزونانس درمانی و اوتیسم

• بیورزونانس درمانی و اوتیسم

اوتیسم اصطلاحی است که تعدادی از نگرانی‌های سلامتی را توصیف می‌کند که بر رفتار بیمار مبتلا و همچنین مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی آنها تأثیر می‌گذارد. هر مورد از اوتیسم اغلب کاملاً منحصر به فرد است. بنابراین تشخیص و درمان گاهی اوقات برای یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی چالش برانگیز است. مهم است بدانید که انواع مختلفی از اوتیسم وجود دارد که در یک بیمار خاص یافت می شود – برخی از بیماران فقط علائم یک اختلال اوتیسم را نشان می دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است علائم مربوط به انواع مختلف اختلالات اوتیسم را بیان کنند. به همین دلیل، اوتیسم را «اختلال طیف اوتیسم» نامیده‌اند تا نشان دهد که این اصطلاح به یک وضعیت خاص اشاره نمی‌کند، بلکه به «طیفی» از شرایط و علائم اشاره دارد.

شیوع اوتیسم

اوتیسم در پسران جوان تر از دختران جوان تر تشخیص داده می شود. با توجه به Autism Speaks ، تقریباً از هر 42 پسر یک پسر در ایالات متحده به اوتیسم مبتلا می شود. در میان دختران، تقریباً یک نفر از هر 189 به این بیماری مبتلا می شود. در مجموع، میانگین یک کودک از هر 68 کودک در ایالات متحده است. علاوه بر این، سالانه 50000 نوجوان به بزرگسال تبدیل می‌شوند – این بدان معناست که آنها مدرسه را ترک می‌کنند، که همچنین باعث می‌شود از خدمات ویژه‌ای که در برخی مدارس در اختیار کودکان و نوجوانان اوتیسم قرار می‌گیرد محروم شوند.

علائم اوتیسم

گاهی اوقات تشخیص اوتیسم دشوار است زیرا این بیماری همیشه علائم یکسانی را در دو بیمار خاص نشان نمی دهد. بنابراین توجه به بسیاری از علائم مختلف مرتبط با این بیماری و توجه به هر یک از آنها مهم است. همچنین باید توجه داشت که اوتیسم اغلب در کودکان خردسال قابل شناسایی است – در موارد خاص، اوتیسم را می توان در سن 18 ماهگی تشخیص داد.

WebMD توضیح می دهد که علائم اولیه ای که باید به دنبال آنها باشید شامل مسائلی در رابطه با روابط اجتماعی بیمار مشکوک و نحوه تعامل فرد با افراد دیگر است. وضعیت بدن و حالات صورت آنها در طول یک مکالمه ممکن است با حالتی که در یک موقعیت خاص “عادی” تلقی می شود مطابقت نداشته باشد. مشکلات ارتباط غیرکلامی و کلامی نیز از نشانه های اوتیسم است که باید نگران آن بود. بیش از 40 درصد از بیماران مبتلا به اوتیسم در تمام طول عمر خود قادر به صحبت کردن نیستند.

بیماری های همراه

متخصصان پزشکی که اوتیسم را مطالعه می‌کنند، خاطرنشان کرده‌اند که برخی از شرایط سلامتی اغلب در بین افرادی که مبتلا به اوتیسم هستند وجود دارد. دانستن در مورد این شرایط خاص و تعیین اینکه آیا ممکن است در یک فرد خاص در هنگام تشخیص اوتیسم وجود داشته باشد یا خیر، مهم است زیرا ممکن است منجر به عوارض بیشتر شود، به خصوص اگر درمان نشود.

انواع خاصی از شرایط سلامتی که اغلب در بین بیماران مبتلا به اوتیسم تشخیص داده می شوند عبارتند از:

• اختلال بیش فعالی کمبود توجه که ADHD نیز نامیده می شود
    • انواع خاصی از فوبیا
    • نشانه های اضطراب
    • مشکلات خواب
    • اختلالاتی که بر دستگاه گوارش تأثیر می گذارد

گزینه های درمانی مرسوم برای اوتیسم

در حال حاضر هیچ درمانی برای بیماران مبتلا به اوتیسم وجود ندارد. علائم اصلی تجربه شده را نیز نمی توان با استفاده از دارو به طور کامل از بین برد. با این حال، نشان داده شده است که مداخله زودهنگام به بهبود کیفیت زندگی فرد آسیب‌دیده و همچنین توانایی‌های جسمی و ذهنی آنها در آینده کمک می‌کند. به همین دلیل، تشخیص زودهنگام همیشه توصیه می‌شود – والدین باید فرزندان خود را به طور مکرر از سن نه ماهگی معاینه کنند تا زودتر و نه دیرتر  این بیماری را شناسایی کنند  .

پس از تشخیص این بیماری، چندین گزینه درمانی در دسترس هستند که ممکن است به کاهش شدت علائم تجربه شده، رسیدگی به بیماری های مرتبط و کمک به بهبود کیفیت زندگی بیمار آسیب دیده کمک کند.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، بسیاری از بیماران مبتلا به اوتیسم با استفاده از درمان های رفتاری و ارتباطی توانسته اند به نوعی بهبود یابند. همچنین نشان داده شده است که برخی محدودیت ها و رویکردهای غذایی باعث بهبود قابل توجهی در زندگی بیمار مبتلا می شوند. داروهایی وجود دارد که می‌توان در موارد خاص از آنها استفاده کرد، همچنین برخی از درمان‌های مکمل و داروهایی وجود دارد که اثرات امیدوارکننده‌ای در بین بیماران مبتلا به اوتیسم ثابت شده است.

بیورزونانس درمانی برای اوتیسم

درمان بیورزونانس در میان بیماران مبتلا به اوتیسم – چه جوان و چه پیر – نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده است. این تکنیک از امواج الکترومغناطیسی بدن به منظور ارتقاء قابلیت‌های درمانی، متابولیسم بهتر و بهبود سم‌زدایی استفاده می‌کند. اگرچه درمان بیورزونانس قادر به اصلاح آسیبی که اوتیسم به مغز بیمار وارد کرده نیست، نشان داده شده است که این درمان عملکرد مغز بیمار را بهبود می بخشد. بنابراین، همانطور که توسط The Body Group گزارش شده است، به آنها اجازه می دهد تا علائم خود را بهبود بخشند .

نتیجه

اوتیسم میلیون‌ها کودک و بزرگسال را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به انزوای کامل اجتماعی و همچنین ناتوانی‌های ارتباطی شدید در موارد جدی‌تر شود. این عارضه همچنین می تواند منجر به ایجاد علائم مشکل ساز دیگر شود. چندین مطالعه علمی اوتیسم را با تعدادی از بیماری‌های مرتبط مرتبط می‌دانند که مشکلات گوارشی یک حوزه خاص است. با استفاده از درمان بیورزونانس، عملکرد مغز ممکن است بهینه شود و بدن به طور موثرتری سم زدایی شود، که می تواند منجر به بهبود علائم خاصی شود که توسط بیمار تجربه می شود.

اسکرول به بالا